dinsdag 24 februari 2015

Werken en kids hoe doen jullie dat?

Hi hi,

Ik las laatst een artikel over moeders die voor zichzelf zijn begonnen na het krijgen van kinderen of wanneer ze wisten dat er een kindje op komst was.
Ik persoonlijk vind dit best een gewaagde stap want je weet natuurlijk nooit of een eigen bedrijf wel gaat lopen en of je er een inkomen van kan krijgen.
Al snap ik het wel hoor, want als moeder wil je natuurlijk bij je kids zijn en ze niet naar opa & oma of het kinderdagverblijf brengen.
Heerlijk je eigen tijden indelen, geld verdienen, en toch niks van je kids missen.

Nou heb ik zelf ook een bedrijf mocht dat nog niet duidelijk zijn :-) Ik ben hier mee begonnen in het verlof van mijn 2e, maar ik heb er nog gewoon een baan bij/naast dit om niet voor vervelende verassingen te komen staan en toch zeker te zijn van een inkomen.

Nou moet ik wel heel eerlijk bekennen dat het best wel veel werk is en ik soms door de bomen het bos niet meer zie maar dit alles is het het waard.

Maar ik ben heel erg nieuwsgierig  hoe andere mama's dit doen en ervaren? Ben ik de enigste die het af en toe moeilijk vind om een balans te vinden tussen werk en kids? Of zijn er veeeeelll meer moeders die dit
hetzelfde ervaren...

En voor de zzpr's onder ons hoe is dit bij jullie gegaan? Hoe hebben jullie het opzetten van een eigen bedrijf ervaren terwijl er een baby'tje om aandacht huilt en een peuter je huis liefdevol probeert af te breken :-)

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
En voor wie nieuwsgierig is naar mijn eigen bedrijf... check dan mijn site eens! ideeën en tips zijn uiteraard meer dan welkom.

Fijne avond!!!

liefs,

2 opmerkingen:

  1. Nee je bent zeker niet de enige die de balans lastig vindt!!! Ik ben dan geen ZZPer maar heb wel een drukke baan als adviseur (ik wer tegenwoordig nog maar 24 uur, maar toch). En mijn man is zeeman dus ik ben een soort van parttime alleenstaande moeder.
    Goede balans tussen werk en privé blijft gewoon lastig.
    Mijn gouden tip (duurde voor mij ook even voor ik er achter kwam), blijf tijd voor jezelf vrij maken!! Dat je leven niet alleen meer bestaat uit werk en kinderen. Ik ben na een tijd bijvoorbeeld weer met een teamsport begonnen en daar haal ik enorm veel energie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lijkt me inderdaad ook zwaar om parttime alleenstaande moeder te zijn! en 24 uur is toch nog 3 dagen werk en met kleine kinderen kom je al 7 dagen per week te kort :) Bedankt voor de tip om een teamsport of in ieder geval iets buiten werk en kids om te gaan doen. ga me hier eens in verdiepen en kijken wat er zoal in de buurt te doen is. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen