zondag 22 februari 2015

De eerste hapjes :-)

En dan is het alweer zo ver!
Je kleintje mag de eerste hapjes hebben!
Hier mag je al mee beginnen vanaf 4 maanden en dit is voor de meeste ouders een hele mijlpaal want je baby word dan toch ineens een beetje groot!

Bij mij werkt dat eerste hapje vaak echt op mijn lach spieren, want de gezichten die er getrokken worden en af en toe ook een kokhals geluid tja dan kan ik het lachen moeilijk bedwingen. Je kleintje kijkt je dan altijd niet snappend aan maar ach :-)
Gelukkig komen ze er na een aantal hapjes wel achter dat het eigenlijk super lekker is!

Zelf ben ik begonnen met 4 maanden rustig fruithapjes te geven en vanaf 6 maanden een middag flesje weg en avond eten erbij  (had anders zo het gevoel dat ze volgepropt met eten werden)

Maar hoe ging dat bij jullie? Hoe waren de eerste hapjes en wat gaven jullie precies potjes of vers?? en vanaf hoe oud?????
Je mag beginnen vanaf 4 maanden maar in principe kunnen baby's voldoende voeding halen uit flesjes of borstvoeding.

Ik ben heel erg benieuwd hoe dat bij jullie is :)

Voor nu iedereen een fijne avond


Geen opmerkingen:

Een reactie posten